תֵּשֶׁר – TIP –  to Insure Promptness פירוש: להבטיח דיוק ואדיבות בשרות.

מידי יום אנו נתקלים במילה הזו ולא תמיד אנחנו יודעים מה המשמעות שלה חוץ מלהכניס יד לכיס ולצ’פר את נותן השרות.
לרוב אנו נשתמש במילה הזו בענף המסעדנות / אולמות או עסקים שעוסקים במזון אך גם ברים, מספרות, נהגים וכו’ יכולים לקבל טיפ ואף רצוי.
הצעת הנישואין הפכה לאמתית ברגע שהתחלתם לחפש את האולם לאירוע שלכם. מידי ערב אתם יוצאים לסבב פגישות באולמות ובכל מקום אתם שומעים שתדרשו לשלם טיפים באופן שונה ומשונה והבלבול מתחיל לצוף.
אנחנו כאן לעשות לכם קצת סדר ולתת לכם טיפים איך לשלם טיפים.
 יהיו מקומות שיאמרו לכם לשלם טיפ לפי מלצר לשני שולחנות, יהיו כאלו שיאמרו לכם לשלם עשרה אחוז טיפ מסה”כ האירוע/המנות בפועל, מה בנוגע לטיפ למנהל אירוע, לשף, לתאורן, לקונדיטור רגעעעעע הכאב ראש התחיל אז אני אשתדל לעשות לכם קצת סדר בעניין הזה.
עפ“י חוק אין אנו מחויבים כלל להשאיר טיפ ובעברית תשר לנותני השירותים כל עוד אנו משלמים את מלוא סכום האירוע. מבחינתנו הסכום שישולם במלואו כולל הכל.  אך יש רצוי ויש מצוי, אנו כבני אדם לא נהיה מסוגלים לקבל שרות ולא לצ’פר עבורו את נותן השרות.
מלצרות זה אחד מהמקצועות העתיקים ביותר
ואם הזמן הפרונטאלית הפכה להיות גם מלצרות מרוחקת בעמדות דרייב אין או לחילופין עבודה בדלפק בבתי קפה או ברשתות מזון מהירות בכל העולם.
המלצר הקלאסי הוא מלצר שמקבל את פני הלקוח, מגיש לו תפריט, לוקח הזמנה, מגיש את ההזמנה, מציע קינוח ומברך לשלום, כך מלצר במסעדות אמור לתת שרות ואותו דבר בכל מקום שבו המלצר יהיה חלק אינטגרלי מהיותו במקום ומההזמנה שלך.
נחזור לעסוק בנושא אירועים ומלצרים באירועים.
בכל מתחם אירועים/חברות קייטרינג יש מלצרים שתפקידם הוא להגיש ולפנות וכמובן אדיבות בסדר ראש העדיפות.
לעייתים אנו כבעלי אירועים שוכחים לתת דגש בנושא ולעסוק בנושא טיפה יותר טרם סגירת אירוע וחתימת החוזה. אורחי האירוע ראויים לקבל את השרות הטוב ביותר.
ראשית בדקו מול אנשי המכירות מי צוות המלצרים ומה שכבת הגיל הממוצעת של המלצרים.
חשוב שתבינו שמלצרים מתחת לגיל 17 לא יכולים להישאר אחרי השעה 24:00 ובכך זה יכול לפגוע בשרות באירוע שלכם, חשוב לוודא כי המלצרים יהיו לבושים כראוי ואסטטים באירוע שלכם, לא בא לכם שמלצר יגיש מנות לאורחים שריח מרק דגים שנשפך עליו יופץ מחולצתו או שכתם גדול מרוח על בגדיו וכל זה כי הוא לא היה מספיק אחראי לכבס את מדי המלצרות או לחילופין עבד יום לפני והבגדים התלכלכו ולא היה לו זמן לכבס כי יום אחרי זה האירוע שלכם והמדים לא יספיקו להתייבש או שפשוט לא סיפקו לעובד מספיק מדים וככה ממש אתם לא רוצים שהשרות יהיה ביום האירוע שלכם.
תנו דגש וציינו זאת גם בחוזה שנושא הלבוש והאסטטיות דבר חשוב מאוד ושלא תרצו לראות מלצרים לבושים בבגדים מלוכלכים או דהויים, שערות, כן זה בסדר לומר זאת בפגישה, תתנו דגש שמלצריות יאספו שיער בכדי שהשיער לא יכנס לאוכל ובכלל שהנראות של צוות המלצרים יראה טוב.
מקצוע המלצרות הינו אחד מהמקצועות העתיקים.. בימי קדם היה נהוג להניח בדלת הכניסה לבתי המרזח קערה גדולה וכאשר לקוח היה רוצה לקבל שרות כיד המלך היה מטיל מטבע לקערה, המלצרים היו ממתינים לשמוע את רעש המטבע וכששמעו את הרעש המיוחל של המטבעות שהוטלו לקערה היו המלצרים דואגים לתת שרות חלומי ללקוח ובכך הצליחו לייצר הכנסה מכובדת ולצבור לעצמם קהל לקוחות קבוע.
אז בעבר מלצרות נחשב למקצוע ואם השנים המלצרות עברה לדורות צעירים יותר ובהמון מקרים לעבודה חליפית או עבודה מזדמנת לפרק זמן לצורך הכנסה מהירה.
קורים מצבים שבאולמות תפגשו גם מלצרים ביומם הראשון כמלצרים או כאלו שלא תמיד יודעים מה לעשות וחוסר המקצועיות יהיה דבר אשר יפגע ברמת השרות. תארו לכם אורח ששואל מלצר מה אתה מגיש לי והמלצר יאמר דג, כולנו יודעים שזה דג אבל איזה דג? או אולי מלצר שמראש יאמר לאורח את שם המנה ויתן תחושת ביטחון לאורח שהוא יודע מה הוא הולך לאכול בלי הפתעות מיותרות.
חשוב לתת דגש בעת סגירת האירוע בנושא השרות, שצוות המלצרים יהיו מקצועיים ומביני תפריט, נותני שרות נפלאים ולבושים היטב וכמובן שלא יהיה לכם חוסר בכמות מלצרים באירוע.
◊ בנוגע לטיפים ◊ החלטה שלכם בלבד כמה לשלם ולמי לשלם, למלצרים ישירות או לחלופין למנהל האירוע שידאג – בדגש על ידאג לעשות חלוקה שווה בסיום האירוע.
אך בתחילת האירוע תציינו למנהל האירוע שמצופה מצוות האירוע לתת שרות טוב.
הטיפ נועד להבטיח שירות אדיב מסור ויעיל איך אין חובה לתת טיפ, תצ’פרו לפי רצונכם את הצוות.
רק חשוב שלא תעלו את הנושא שהמלצרים מקבלים טיפים בשולחנו מהאורחים, זה לא יהיה נכון לחשב את הטיפים האלו כחלק מהטיפים שאתם בעלי האירוע נותנים.
אנו עוסקים בתחום האירועים שנים רבות ובפגישה נדאג להסביר ולספר לכם הרבה מעבר ללהקה לאירוע או להקות אירועים או הרכבים מוסיקליים, ניתן לכם טיפים על עוד המון דברים שאולי לא חשבתם וזה המקום שלנו כלהקה להמליץ ולהסביר לכם קהל לקוחותינו דברים שהם מעבר למוסיקה.
איליי הפקות, הרכב מוסיקלי לאירועים, להקת חתונות, להקת חתונה , מופע באירועים, להקות בחתונות, הרכב מוסיקלי באירוע, זמרים לאירועים.